|
פסקי דין אחרונים ![]() אופטיקה
אחריות
ביטוח
בריאות
בתים משותפים
חובות וחיובים כספיים
חוזים
כלכלה ומזון
מדיה ותקשורת
מוצרי חשמל
נזיקין
ספאם ודואר זבל
עבודה
עוגמת נפש והטעייה
עניינים מקומיים
ריהוט
רשויות מקומיות
רשלנות
שכירות מכירה ורכישה
תביעות ייצוגיות
תביעות רכב
תיירות ונופש
|
פסקי דין
תאריך פרסום 26.02.13מדיה ותקשורת » סמייל טלקום בע"מ » התביעה התקבלה
![]() רת"ק 38319-10-12 (מחוזי) קפלן נגד סמייל טלקום בע"מ
בהתאם למסכת העובדתית אשר התקבלה על-ידי בית-המשפט, המבקש פנה אל המשיבה מספר פעמים בבקשה לביטול שירותי האינטרנט, אך המשיבה התעלמה מבקשותיו, כאשר ידוע שלעיתים הצרכן הפשוט מפגין אדישות או חוסר ידע באשר לחיוביו הכספיים ואולי לא יתבע את זכויותיו. תאריך פרסום 23.04.13מדיה ותקשורת » פלאפון תקשורת בע"מ » התביעה התקבלה
![]() ת"צ 4066-10 (מחוזי) אביעם אלקס נ' פלאפון תקשורת בע"מ
בית-המשפט אישר את סכומי הגמול ושכר-הטרחה המומלצים. על-מנת להמריץ את המבקש ובאי-כוחו לפקח על ביצוע הסדר הפשרה, הורה כי מחצית הגמול ושכר-הטרחה ישולמו במועד שנקבע בהסדר הפשרה, ואילו מחציתם הנוספת תשולם לאחר השלמת ביצוע הסדר, דהיינו לאחר הגשת הדו"ח המסכם מטעם המשיבה וביצוע התרומה, ובכפוף להחלטה נוספת של בית-משפט שתינתן בעניין זה. תאריך פרסום 29.06.15כלכלה ומזון » הטעייה » התביעה התקבלה
![]() ת"א 2084/07 (מחוזי) יוסף ורון ואח' נ' חב' HERBAMED ואח'
בעניין רייכרט, דן כבוד הנשיא א' גרוניס בפסיקת שכר טרחה לעורך דין המייצג תובע בתביעה ייצוגית, וקבע כי בתביעות ייצוגיות לסעד כספי יש לאמץ את שיטת האחוזים כשיטה לקביעת שכר הטרחה. תאריך פרסום 17.05.15תביעות ייצוגיות » פריגו ישראל פרמצבטיקה בע"מ » בקשה לאישור התביעה כייצוגית - קבלת התביעה
![]() ת"צ 16584-10-11 (מחוזי) פלג ואח' נ' פריגו ישראל פרמצבטיקה בע"מ ואח'
בית המשפט העליון הכיר זה מכבר בראש נזק של פגיעה באוטונומיה בנסיבות בהן נשלל מהצרכן כוח הבחירה בשל הטעיה או בשל אי גילוי עניין מהותי לעסקה, זאת גם בהליך של תובענה ייצוגיות. בענייננו, הפגיעה לכאורה באוטונומיה מתבטאת בכך שמחברי הקבוצה נמנע המידע המלא באשר לתרופה אותה הם צורכים, לסיכונים המלווים אותה ולאופן שבו יש לעשות בה שימוש, היינו הצורך בניטור באמצעות בדיקות דם כששה שבועות לאחר המעבר לפורמולציה החדשה. תאריך פרסום 13.05.15תביעות ייצוגיות » ליבנה צפוני בע"מ » בקשה מוסכמת להסתלקות מן התביעה הייצוגית - קבלת ההסתלקות
![]() ת"צ 27384-04-15 (מחוזי) מואסי נ' ליבנה צפוני בע"מ
הוסכם בין הצדדים שהמשיבה תפעל להוספת כיתוב על גבי שוברי הזיכוי שיודפסו ללקוחותיה, וזאת עם כניסתו של מערך הקופות החדש לשימוש. תאריך פרסום 02.03.15תביעות ייצוגיות » בית השיטה-עסיס, תעשיות מזון בע"מ » בקשה להסתלקות מתביעה ייצוגית - ההסתלקות התקבלה
![]() ת"צ 50542-07-14 (מחוזי) שעבאן נ' בית השיטה-עסיס, תעשיות מזון בע"מ
המשיבה טענה, כי "מדד הבריקס" בוחן מהו אחוז הסוכר בתמיסה מימית, כשמעלה אחת של בריקס שקולה לאחד גרם של סוכרוז במאה גרם של תמיסה. בסדרת ה"ויטמינציק השקוף", הבריקס של המוצר המהול נמוך מ-8%, וזאת לאור התכלית שעמדה בבסיס ייצורו – ייצור סירופ דל סוכר ובעל ערכים תזונתיים משופרים. לכן אין תחולה לתקן 54 ולהוראות הסימון המנויות בו. תאריך פרסום 04.12.14תביעות ייצוגיות » מגה קמעונאות בע"מ » בקשה להסתלקות מתביעה ייצוגית - ההסתלקות התקבלה
![]() ת"צ 40487-04-14 (מחוזי) איציק פיליפ אטל נ' מגה קמעונאות בע"מ
המשיבה נכונה לבצע ריענון במדיניות ובפרקטיקת הצגת מחירי המוצרים הנמכרים במכירה מיוחדת, והיא הודיעה למבקש, כי תפעל בהתאם להוראות הדין בנוגע למכירה מיוחדת. תאריך פרסום 24.04.14תביעות ייצוגיות » אבני שהם אופנה בע"מ » בקשת הסתלקות - הבקשה התקבלה
![]() ת"צ 4151-03-14 (מחוזי) עיאדאת מואסי נ' אבני שהם אופנה בע"מ
למען הזהירות ועל אף עמדת המשיבה כאמור לעיל, נטען בבקשת ההסתלקות כי המשיבה מכבדת את כל שוברי הזיכוי שהונפקו על ידה למשך שנתיים ממועד מסירתם וכי היא פעלה על מנת לוודא שעל גבי כל שוברי הזיכוי יצויין במפורש, ובאותיות בולטות, כי הם תקפים לשנתיים ממועד מסירתם וכי ניתן לממשם בכל חנויותיה ללא הגבלה. תאריך פרסום 15.04.13כלכלה ומזון » סימון מוצרים » התביעה נדחתה
![]() ת"צ 43136-07-12 (מחוזי) אלה צוריאל נ' א. ב. א. ויקטורי חברה לניהול ואחזקות בע"מ
בבקשת ההסתלקות ציינו הצדדים כי גיבשו הסדר הסתלקות על-מנת לחסוך משאבים כספיים וזמן שיפוטי וזאת מבלי שהצדדים מודים בטענות האחד של משנהו. תאריך פרסום 07.11.13מוצרי חשמל » ביטול עיסקה » התביעה נדחתה
![]() ת"צ 51152-03-11 (מחוזי) יוסף אריה גרייפנר נ' שופמיינד בע"מ ואח'
בית-המשפט סבר כי המבקש יתקשה להרים את הנטל להוכיח כי בקשתו לאישור התובענה הייצוגית מוצדקת. הגם שהאמין כי הפרסום שפרסמו המשיבות מטעה, הוא ביקש לרכוש את המוצר. הוא לא הצביע כלל על קשר בין אופן הצגת יכולות הביצוע של המערבל לבין הנזקים שטען להם והסעד שתבע, כגון השבה ופיצוי בעד נזק ממוני ואף שאינו ממוני. |
|



